Top 3 support vragen
1. Ik zie geen opbrengsten meer in mijn monitoringsapp. Wat kan ik doen?
Meestal is dan de wifi connectie tussen de omvormer ( wifi-antenne) en je wifi netwerk weggevallen. Meestal is dit tijdelijk en herstelt dit vanzelf weer na enige tijd. Geen paniek je systeem wekt gewoon energie op en levert ook gewoon terug, enkel zie je dit (tijdelijk) niet.
Als je een andere internetprovider krijgt moet je zonnestroomsysteem opnieuw worden aangesloten, net als alle andere apparaten op het netwerk. De WiFi installatiehandleiding zal je door het proces leiden.
Voor Autarco systemen:
stap 1: ga naar: https://www.autarco.com/nl/support/faq
stap 2: selecteer "Monitoring"(staat in de grijze balk)
stap 3: ga naar: Hoe krijg ik mijn monitoring weer online nadat mijn internetprovider of router is gewijzigd?
stap 4: volg de instructies uit de "Wifi-Stick handleiding
Voor SolarEdge systemen:
2. Hoe weet ik zeker dat mijn systeem wel werkt als ik even geen monitoring heb?
Op een Autarco omvormer branden dan het rode en groene lampje. Als deze twee lampjes branden weet je zeker dat je systeem stroom opwekt en teruglevert. Meestal branden deze lampjes gewoon als je geen monitoring hebt ( zie bovenstaande vraag). Pas als het gele lampje brandt is er een omvormer-storing. Dit komt zelden voor.
Bij een SolarEdge (HD-Wave)omvormer bevindt zich een ledlampje onderaan het apparaat wat in drie kleuren kan branden.
Groen wil zeggen dat de omvormer stroom opwekt en gewoon produceert. Het blauwe lampje geeft aan dat er verbinding is met de optimizers in het systeem en de communicatie t.b.v. de monitoring goed werkt. Als het rode lampje gaat branden is er een storing. zie ook: https://www.solaredge.com/nl/leds
3. Waarom zie ik geen lampjes branden op de omvormer als het donker is?
Als het donker wordt schakelt de omvormer uit als de spanning van de panelen te laag wordt... maar geen nood... als het weer licht wordt gaat de omvormer weer aan.